جهت برقراری تماس با همکاران ما می‌توانید با شماره تلفن  021-79439 تماس بگیرید.

اخذ پاسپورت / مناطق و محله های مهم استانبول
مناطق و محله های مهم استانبول
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

مناطق و محله های مهم استانبول

admin 23 خرداد 1398 زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

مناطق و محله های مهم استانبول رو بشناسید:

  • شهر تاریخی استانبول که بزرگ ترین شهر کشور ترکیه و قطب گردشگری آن است به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم میشود.
  • در مجموع 39 منطقه و محله اصلی دارد.
  • 25 ناحیه استانبول در سمت اروپایی و 14 ناحیه در سمت آسیایی شهر قرار دارند .
  • بعضی نواحی به عنوان مناطق مسکونی شیک شناخته و برخی دیگرقطب­ های توریستی، تجاری یا مالی هستند.
  1. بشیکتاش: از ناحیه های قسمت اروپایی استانبول است و از قدیمی ترین محله های شهر محسوب می شود. بسیاری از جاذبه های گردشگری شهر در این منطقه قرار دارد. هم چنین از گران ترین مناطق استانبول به شمار می رود و بسیاری از سرمایه گذاران این منطقه را برای ساخت و ساز و خرید ملک انتخاب می کنند.
  2. کادیکوی(قاضی کوی): این محله در قسمت آسیایی استانبول قرار دارد و در سال های اخیر پیشرفت های بسیار قابل توجهی داشته و مراکز خرید و بازار های بسیاری در آن به وجود آمده و به دلیل قیمت های مناسب اجناس و امکانات حمل و نقل یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت داشتن به شمار می رود. خیابان بهاریه و بغداد استانبول در این منطقه قرار دارند که به عنوان لوکس ترین و زیباترین خیابان های استانبول شناخته می شوند.
  3. سیسلی یا شیشلی: این منطقه در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و حدود 30 کیلومتر مربع وسعت دارد. از مناطق اعیان نشین و جدید استانبول می باشد و در شمال میدان مشهور تکسیم قرار دارد. به دلیل وجود موزه آتاتورک، کاخ ایحلامور، مسجد تشویکیه، موزه ی ارتش استانبول، کلیسای هولی اسپریت، پارک دموکراسی، مرکز خرید کانیون استانبول و جواهر استانبول و … به یکی از نقاط توریستی و گردشگری شهر تبدیل شده است.
  4. ماسلاک: این منطقه نزدیک منطقه شیشلی می باشد و یکی از بزرگترین مناطق برای توسعه املاک و مستغلات در استانبول است. ماسلاک در نزدیکی مراکز خرید، هنری، ورزشی ،فرهنگی، حمل و نقل عمومی و جاده های اصلی قرار دارد.
  5. سلطان احمد: در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و یکی از مهمترین و تاریخی ترین محله های شهر است. از قدیمی ترین محله های شهر است و اکثر افراد محلی و بومی در این ناحیه زندگی می کنند. در این محله آثار باستانی و جاذبه های توریستی مهمی چون مسجد سلطان احمد، مسجد ایا صوفیه، بازار بزرگ استانبول، بازار آراستا، کاخ توپکاپی و آب انبار قصر سلطنتی وجود دارد که این بناهای تاریخی در فاصله بسیار کمی از هم قرار دارند.
  6. امینونو و بایزید: در قسمت اروپایی استانبول و در کنار خلیج شاخ طلایی قرار دارد و به همین دلیل تورهای دریایی تفریحی برای گردش در تنگه ی بسفر در این منطقه وجود دارد. هم چنین داشتن رستوران های دریایی معروف علاقه مندان به غذا های دریایی را به این منطقه جذب کرده است. هتل های این منطقه اکثرا 3 و 4 ستاره هستند و نسبت به دیگر مناطق استانبول ارزان تر. بازار بزرگ و بازار ادویه جات استانبول در این منطقه واقع است.
  7. فاتیح: فاتیح منطقه مرکزی استانبول است که به عنوان یک شبه جزیره ی تاریخی شناخته می شود. اطراف این منطقه را چند منطقه دیگر مانند زیتین بورنو، ایوپ، دریای مارمارا، تنگه ی بسفر و گلدن هورن احاطه کرده است. برای ساخت بناها و ساختار شهری این منطقه از سبک معماری یونانی و یهودی الهام گرفته شده.
  8. آکسارای: یکیدیگر از مناطق قدیمی استانبول می باشد که به دلیل وجود مراکز خرید متنوع و ارزان مورد توجه قرار می گیرد. این محله دارای بافت قدیمی می باشد و پر از کوچه و پس کوچه است. هتل های این محله ارزان و اکثرا 3 ستاره می باشد. بزرگترین بازار استانبول، بازار بزرگ آکسارای است.
  1. خیابان استقلال: این خیابان از شلوغ ترین خیابان های استانبول می باشد که بین میدان تقسیم و برج گالاتا قرار دارد. این خیابان سنگفرش است و ورود با ماشین به آن ممنوع می باشد. در سرتاسر این خیابان فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ و کوچک و حتی قدیمی مشاهده می شود. رستوران ها، کافه ها و مغازه های فراوان موجود در این خیابان در میان گردشگران و افراد محلی شهرت دارد.
  2. بی اوغلو: در بخش اروپایی و نزدیک خیابان استقلال قرار دارد. این محله به دلیل سبک معماری اش زمانی به عنوان پاریس سرزمین های شرقی شناخته شده بود. این محله برای مردم ترکیه اهمیت دارد چرا که بسیاری از موسسات و مکان های مهم مانند فرهنگسرای آتاتورک، موزه صنعت، بازار ماهی، کنسولگری ها، برج گالاتا و… در بی اوغلو قرار دارد. این منطقه، منطقه ای شیک و در عین حال تاریخی است و دارای هتل ها، مراکز خرید و رستوران های لوکس می باشد که همین امر موجب شده مسافران زیادی در این منطقه اقامت داشته باشند.
  1. ببک: این منطقه بهترین مکان برای گذراندن یک روز تعطیل است. مردم استانبول عاشق این محله هستند و ترجیح می دهند در روز های تعطیل صبحانه ی خود را در اسکله ی ببک میل کنند. ببک یکی از مشهورترین و لوکس ترین محله های استانبول می باشد. موقعیت قرارگیری آن در کنار تنگه ی بسفر است و همین باعث شده خانه هایی با نمای بسیار زیبا در این منطقه ساخته شود. این منطقه که در قسمت اروپایی قرار گرفته محل سکونت افراد مشهور و ثروتمند ترکیه می باشد. پارک بزرگ ببک مانند ریه های تنفسی استانبول عمل می کند. این منطقه دارای مراکز خرید و رستوران ها و هتل های لوکس می باشد.
  2. کاراکوی: این محله دقیقا در کنار آب و یکی از بندرگاه های مهم سابق قرار دارد. از جمله ساختمان های مهم این محله ساختمان سالت گالاتا است که زمانی مقر بانک عثمانی بوده. یکی از اولین کافه هایی که در این منطقه باز شد کافه کاراباتاک بود و بهترین رستوران آن که قابل تحسین است رستوران کاراکوی لوکانتاسی می باشد. از سال 2012 به بعد رسیدگی به این محله شروع شد و اکثر ساختمان ها بازسازی شدند.
  3. بی کوز: این منطقه در شمال استانبول و در قسمت آسیایی قرار دارد. محلات بی کوز به جهت نزدیکی به ساحل بغاز و دوری از هیاهوی شهر، محل سکونت ثروتمندان می باشد. این محله دارای یک جنگل و بیشه به نام جنگل بی کوز استانبول است. در حال حاضر این منطقه یکی از سرسبز ترین و خوش آب و هوا ترین مناطق استانبول است. آثار دیدنی بی کوز عبارتند از:قلعه ی آنادولو، کاخ خدیو، کاخ کوچوک سو استانبول.
  4. باکرکوی: در قسمت اروپایی استانبول و مابین بزرگراه E-5 و ساحل دریای مارمارا قرار دارد. این منطقه مسکونی و توسعه یافته است و بیشتر ساکنان آن از نظر اجتماعی متوسط به بالا هستند. این منطقه علاوه بر این که مراکز خرید متعددی دارد، بلکه فرودگاه آتاتورک، مرکز تجارت جهانی استانبول و ورزشگاه دو و میدانی آتاکوی هم در این ناحیه قرار دارند.
  5. بیلیک دوزو: این محله، از محله های مورد توجه اتباع خارجی به ویژه ایرانیان است که در قسمت اروپایی قرار دارد. این محله دارای خیابان های وسیع و فضاهای سرسبز می باشد. هزینه های خرید و اجاره ملک در این منطقه نسبتا پایین است. مراکز خرید موجود در این منطقه مانند مارمارا پارک، اکباتی و همچنین ساحل تفریحی وست گردشگران زیادی را به آنجا می کشاند.
  6. اسنیورت: این منطقه همسایه ی نزدیک بیلیکدوزو و باغچه شهیر، در قسمت اروپایی می باشد. اسنیورت هم اکنون 4 مرکز فرهنگی و 4 پارک دارد و در میان مجتمع های مسکونی بزرگ قرار گرفته است. به دلیل قیمت پایین خانه و آپارتمان در این منطقه، مورد توجه ایرانیان و اتباع خارجی قرار دارد.
  7. نیشان تاشی: این منطقه از مراکز اصلی و مهم مد به حساب می آید و پر از بوتیک ها و مراکز خرید می باشد که از یک طرف به منطقه ی شیشلی و از طرف دیگر به منطقه ی بی اوغلو و تکسیم نزدیک است. هم چنین رستوران ها و کافه های زیادی در سرتاسر این منطقه دیده می شود.
  1. ساری یر: شمالی‌ترین محله استانبول است که بر لبه تنگه بسفر قرار دارد و فاصله کمی تا دریای سیاه دارد. ساخت ویلاهای لوکس در ساری‌یر این محله را به عنوان یکی از بهترین محله های استانبول دنبال به شهرت رسانده است. محلات ساری یر به لحاظ نزدیکی به ساحل بغاز و دوری از شلوغی داخل شهر، اعیان نشین و ویلایی به شمار می روند و املاک آنها گران قیمت است.
  2. مال تپه: یکی از مناطق آسیایی می باشد که از جنوب با دریای مرمره، از غرب با کادیکوی، از شرق با کارتال و از شمال با آتاشهیر همسایه است.
پست بعد

مقالات مرتبط

پست‌ها و مقالات مرتبط با این پست را می‌توانید از اینجا پیدا کنید
مطالب بیشتر
کافی شاپ های مونترال راهنمای سفر

کافی شاپ های مونترال

قدم زدن در خیابان های مونترال کانادا و هوای خنکی...

راهنمای سفر | 27 خرداد 1402

آشنایی با برنامه انتقال درون شرکتی ICT ویزای آی سی تی

آشنایی با برنامه انتقال درون شرکتی ICT

برنامه انتقال درون شرکتی یکی از برنامه های ویژه است...

ویزای آی سی تی | 28 اسفند 1402

تحصیل در اروپا بدون مدرک زبان مهاجرت تحصیلی اروپا

تحصیل در اروپا بدون مدرک زبان

موسسات آموزشی اروپا از جمله بهترین سیستم های آموزشی در...

مهاجرت تحصیلی اروپا | 27 اسفند 1402

منظور از بیزینس پلن برای مهاجرت چیست؟ استارتاپ ویزا کانادا

منظور از بیزینس پلن برای مهاجرت چیست؟

علاقه به اخذ اقامت دائم کانادا و شهروندی آن از...

استارتاپ ویزا کانادا | 24 اسفند 1402

دریافت وقت مشاوره