جهت برقراری تماس با همکاران ما می‌توانید با شماره تلفن  021-79439 تماس بگیرید.

راهنمای سفر / فرق دومینیکا و دومینیکن
فرق دومینیکا و دومینیکن
زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

فرق دومینیکا و دومینیکن

سمیرا رسائی زاده 13 آبان 1402 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه

فهرست مطالب

این دو کشور هر دو جزیره ای در منطقه کارائیب هستند و با این حال تفاوت هایی از نظر فرهنگی و اقتصادی دارند. به همین دلیل برای آشنایی بهتر فرق دومینیکا و دومینیکن را در این مقاله برای شما شرح می دهیم.

مقایسه کلی جمهوری دومینیکن و دومینیکا

برای اینکه دید کلی درباره تفاوت های این دو جزیره داشته باشید، جدولی برای شما تهیه دیده ایم که در ادامه آن را خواهید دید:

نوع مقایسهدومینیکادومینیکن
جمعیت72,412 هزار11.12 میلیون
مساحت750 کیلومتر مربع48,442 متر مربع
پایتختروسوسانتو دومینگو
واحد پولدلار شرقی کارائیبپزوی دومینیکن
آب و هوااستواییاستوایی
زبانانگلیسیاسپانیایی
قدرت پاسپورتسفر به 147 کشورسفر به 113 کشور

پاسپورت دومینیکن

با وجود اینکه این جزیره محلی دیدنی است که در آن ساحل های چشم گیری وجود دارند و برای گردش و تفریح بسیار مناسب است، با این حال پاسپورت این کشور به نسبت پاسپورت دومینیکا ضعیف تر است. همان طور که در جدول هم دیدید با پاسپورت دومینیکن تنها می توان به 113 کشور بدون ویزا سفر کرد اما قدرت پاسپورت دومینیکا بالاتر است و با آن می توان به 147 کشور سفر کرد.

دولت دومینیکا با ارائه فرصت به سرمایه گذاران خارجی در این کشور باعث شده تا اقتصاد این جزیره رو به پیشرفت رود و در این میان شهروندی این کشور هم به آن ها تعلق می گیرد که فرصتی مناسب برای کسانی است که علاقه دارند تا در کمترین زمان و راحت ترین روش به یک پاسپورت قدرتمند دست یابند. اما این امکان در جزیره دومینیکن وجود ندارد.

سفر به دومینیکا و دومینیکن

از آن جا که هر دو این جزیره ها در بخش کارائیب هستند، طبیعت شگفت انگیزی دارند و آب و هوای آن ها ملایم است و در نتیجه توریست های زیادی مایل به دیدن این دو کشور هستند. اما برای سفر به هر دو آن ها باید ویزا گرفت.

مقالات مرتبط

تفاوت جغرافیایی دومینیکا و دومینیکن

دومینیکا

کشور دومینیکا منطقه ای کوچک است که در آن سواحل ماسه ای و چشمه های آب گرم طبیعی زیادی شکل گرفته است و علت آن وجود کوه های آتش فشانی است.  تنوع گیاهی و جانوری این جزیره بسیار بالا است و محل قرارگیری آن در بخش شرقی کارائیب است.

اما جزیره دومینیکن از دومینیکا وسیعتر است، جمعیت بیشتری را هم در خود جای داده است. این جزیره هم همانند دومینیکا دارای سواحل و کوه های زیادی است که یکی از بلندترین کوه های آن ارتفاعی به اندازه 1446 متر دارد. آب و هوای آن گرمسیری است و توریست های زیادی به آن سفر می کنند.

تفاوت فرهنگ و زبان دومینیکا و دومینیکن

با اینکه هر دو این کشورها در یک منطقه هستند، اما نظر زبانی با یکدیگر متفاوت هستند. در کشور دومینیکا افرادی از کشورهای اروپایی و آفریقایی زندگی می کنند. به همین دلیل فرهنگ این کشور متاثر از فرهنگ های مختلف است و موسیقی های آن الهام گرفته از رقص های آفریقایی هستند. علاوه بر این در این کشور جشنواره های متنوعی هم وجود دارد.

زبان این کشور انگلیسی است اما مردم محلی به زبان کریول صحبت می کنند و مردم بسیار مهمان نوازی هستند، پس می توان رفتاری صمیمی را از آن ها انتظار داشت.

در طرف مقابل کشور دومینیکن تحت تاثیر آمریکای لاتین است و زبان آن اسپانیایی است. موسیقی این جزیره هم برگرفته از آمریکای لاتین و نواحی نزدیک به آن است. در جشنواره های موسیقی این ناحیه مردم محلی لباس های رنگی پوشیده و به روش خود می رقصند. مردم این ناحیه اسپانیایی زبان هستند، اما زبان انگلیسی هم در میان آن ها شنیده می شود.

اقتصاد دومینیکا و دومینیکن

از نظر اقتصادی این دو جزیره تفاوت های زیادی با هم دارند، جزیره دومینیکا بیشتر از لحاظ توریستی و کشاورزی توانسته اقتصاد خود را بهبود بخشد و در آن محصولات کشاورزی مانند موز و دانه های قهوه به عمل می آید. همین طور باز شدن راه سرمایه گذاری هم باعث پیشرفت این کشور شده است و دولت این جزیره می تواند از این طریق ارز زیادی را دریافت کند.

اگر بخواهیم درباره دومینیکن صحبت کنیم باید گفت که کشاورزی، معدن، توریست و تولید محصولات مختلف عاملی است که باعث رونق اقتصادی آن شده است. محصولاتی مانند شکر، برگ سیگار و کاکائو به کشورهای دیگر صادر می شوند و از نظر صدور این محصولات در رتبه دوم جهانی قرار گرفته است. از طرف دیگر زیبایی این کشور باعث می شود که گردشگران زیادی به این کشور سفر کنند.

مقایسه پاسپورت دومینیکا و دومینیکن

مشخص است که با توجه به اینکه قدرت پاسپورت دومینیکا بیشتر است، همه افرادی که علاقمند به مهاجرت به کشورهای اروپایی هستند، به دومینیکا علاقه بیشتری نشان می دهند. در حالی که تعداد کشورهایی که با پاسپورت دومینیکن می توان سفر کرد، بسیار کمتر از دومینیکا است.

پاسپورت دومینیکن در رتبه 68 جهانی است، در صورتی که دومینیکا در رتبه 31 قرار دارد و با آن می توان به 147 کشور سفر کرد اما با گذرنامه دومینیکن تنها می توان به 113 کشور رفت و آمد داشت. شما می توانید برای اطلاع بیشتر درباره پاسپورت دومینیکا به این مطلب مراجعه کنید.

فرق دومینیکا و دومینیکن از نظر سیاسی

این دو کشور از لحاظ نحوه اداره هم با یکدیگر متفاوت هستند. دومینیکا به صورت پارلمانی اداره می شود و فرد اصلی کشور نخست وزیر است. اما از لحاظ سیاسی دارای ثبات مناسبی است و مشکلی نداشته است. در حالی که در کشور دومینیکن رئیس جمهور نقش اصلی را ایفا می کند و به صورت دموکراتیک اداره می شود.

پست بعد
پست قبل

مقالات مرتبط

پست‌ها و مقالات مرتبط با این پست را می‌توانید از اینجا پیدا کنید
مطالب بیشتر
روش‌های کسب سود دلاری با خرید ملک در ترکیه ترکیه

روش‌های کسب سود دلاری با خرید ملک در ترکیه

در سال های اخیر شمار خریداران ملک در ترکیه رو...

ترکیه | 27 مرداد 1403

فعالیت های شغلی در قبرس شمالی قبرس

فعالیت های شغلی در قبرس شمالی

قبرس شمالی با چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، پیشینه تاریخی غنی و...

قبرس | 26 مهر 1403

دانشگاه آمریکایی گیرنه (GAU) قبرس شمالی قبرس

دانشگاه آمریکایی گیرنه (GAU) قبرس شمالی

دانشگاه آمریکایی گیرنه (Girne American University) یکی از قدیمی‌ترین و...

قبرس | 25 مهر 1403

شرایط و هزینه های تحصیل در ترکیه ترکیه

شرایط و هزینه های تحصیل در ترکیه

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه ترکیه یکی از کشورهای محبوب...

ترکیه | 24 مهر 1403

دریافت وقت مشاوره