جهت برقراری تماس با همکاران ما می‌توانید با شماره تلفن  021-79439 تماس بگیرید.

ترکیه / زیباترین مکان ها در ترکیه
زیباترین مکان ها در ترکیه
زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

زیباترین مکان ها در ترکیه

سمیرا رسائی زاده 31 شهریور 1403 زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

فهرست مطالب

ترکیه، جایی که اروپا و آسیا در هم می‌آمیزند، با فرهنگ غنی و متنوع خود، ترکیبی بی‌نظیر از شرق و غرب را به نمایش می‌گذارد. این کشور با بازارهای رنگارنگ، مساجد باشکوه، غذاهای لذیذ و هنرهای بی‌بدیل، حواس پنج‌گانه را به وجد می‌آورد. از کاخ‌های باشکوه عثمانی تا کاپادوکیه افسانه‌ای، ترکیه سرزمین رمز و راز و رویاهاست. زیبایی‌های طبیعی ترکیه نیز به همان اندازه متنوع است. از چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و آثار تاریخی باستانی که زمانی میزبان امپراطوران بزرگ مانند کلئوپترا و اسکندر کبیر بوده‌اند، تا سواحل فیروزه‌ای دریای اژه و مدیترانه که با قایق‌های سنتی گولت به کاوش می‌پردازند، ترکیه مقصدی ایده‌آل برای گردشگران است. برای کشف این همه زیبایی، ما زیباترین مکان‌های ترکیه را برای شما گردآوری کرده‌ایم. پس با آسان سفر همراه باشید.

علاوه بر این چنانچه مایل به خرید ملک در ترکیه هستید، می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

صومه سوملا (Sumela Monastery)

Sumela Monastery

“در شمال شرقی ترکیه، دور از مناطق پرگردشگر ساحل جنوبی، شهر ترابوزون قرار دارد. ترابوزون، به دلیل موقعیت خود در جاده ابریشم، یک کانون تلاقی فرهنگ‌ها، ادیان و آداب و رسوم است و چندین تمدن در طول سه هزار سال گذشته آثار خود را در این شهر به جای گذاشته‌اند. یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های ترابوزون، صومعه سوملا است، یک مکان مذهبی که در قرن چهارم در زمان پادشاهی امپراتور تئودوسیوس اول تأسیس شده است. شما می توانید از طریق مسیرهای پرپیچ و خم و پله‌های سنگی در جنگل زیرین، به این صومعه واقع در دل صخره‌ها برسید و از معماری قرن سیزدهم آن که با بودجه دولت ترکیه قبل از بازگشایی آن به عنوان موزه عمومی و زیارتگاه در سال 2019 بازسازی شده است، شگفت‌زده شوید.

دریاچه سالدا (Lake Salda)

Lake Salda

دریاچه سالدا، با سواحل سفید شنی، آب های کریستال مانند و محیط آرام خود، باعث شده است که گردشگرانی که خوش‌شانس بودند و از سواحل زیبای آن بازدید کردند، آن را به عنوان مالدیو ترکیه معرفی کنند. با این حال، در اینجا هیچ اقامتگاه بزرگ و مجللی وجود ندارد، اما بهترین مکان برای شنا کردن محسوب می شود. دریاچه سالدا در حدود دو و نیم ساعت از مراکز گردشگری محبوب فتحیه در جنوب غربی و آنتالیا در جنوب شرقی فاصله دارد، به این معنی که تنها بازدیدکنندگان بین‌المللی بسیار علاقه‌مند برای رسیدن به این مکان در طول ماه‌های گرم تابستان، سفر پنج ساعته رفت و برگشت را انجام می‌دهند. مواد معدنی هیدروماگنزیتی که در اینجا یافت می‌شوند، برای چندین بیماری پوستی مفید هستند و دریاچه سالدا را به یکی از بهترین اسپاهای طبیعی ترکیه تبدیل می‌کنند. شما می توانید از مسیرهای پیاده‌روی در جنگل‌های کاج سیاه برای رسیدن به این مکان استفاده کنید و در یکی از هتل‌های ساده و فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه در یشیلووا نزدیک دریاچه اقامت کنید.

ساحل Iztuzu و مقبره Lycian، Dalyan

دالیان، با وجود وسعت کم، جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. سواحل زیبای ایزتوزو در تابستان پذیرای علاقه‌مندان به آفتاب هستند، اما به دلیل اهمیت زیستگاهی برای لاک‌پشت‌های دریایی، هر شب ساعت هشت تعطیل می‌شود. تلاش‌های حفاظت‌گرایان برای حفظ این ساحل بکر و زیستگاه ارزشمند، منجر به ثبت آن به عنوان منطقه حفاظت‌شده در سال 1988 شد. در دل دالیان، مقبره‌های باستانی لیسیایی با قدمتی دو هزار ساله، منظره‌ای بی‌نظیر را خلق کرده‌اند. این مقبره‌ها که از رستوران‌های کنار رودخانه قابل مشاهده هستند، با روشن شدن چراغ‌ها در شب، جلوه‌ای رویایی پیدا می‌کنند. با یک سفر دریایی کوتاه، می‌توانید این مقبره‌ها را از زاویه‌ای متفاوت و تماشایی ببینید.

مقالات مرتبط

محله بالات استانبول (Balat, Istanbul)

Balat, Istanbul

محله بالات استانبول، قلب تپنده‌ی هنر و تاریخ، با خانه‌های رنگارنگش که همچون پازلی زیبا در کنار هم چیده شده‌اند، شما را به سفری رؤیایی در گذر زمان می‌برد. کوچه‌های سنگفرش شده‌ی این محله‌ی قدیمی، با کافه‌های دنج، گالری‌های هنری، و موسیقی زنده، فضایی دلنشین برای گشت و گذار و کشف زیبایی‌های پنهان فراهم کرده‌اند. هر قدم که در بالات برمی‌دارید، گویی صفحه‌ای از کتاب تاریخ را ورق می‌زنید.

دره پروانه ها، فتیه (Butterfly Valley, Fethiye)

Butterfly Valley, Fethiye

دره پروانه‌ها، فتیه جایی است که طبیعت در اوج شکوه خود را به نمایش گذاشته است. این دره زیبا، که تنها با قایق قابل دسترسی است، با صخره‌های عظیم و آبی زلالی دریا، چشم‌اندازی بی‌نظیر را برای پیاده‌رویفراهم می‌کند. در ساحل شنی و سنگریزه‌ای این دره، یک کمپینگ با بار و کلاس‌های یوگا وجود دارد. در اعماق دره، مسیرهای قدیمی به میان جنگل‌های سرسبز و آبشارها می‌پیچند و در بهار، میزبان صدها گونه پروانه رنگارنگ می‌شود. برای اقامت در این منطقه، می‌توانید از تورهای قایقی که از برخی از زیباترین مناطق شبه جزیره به دره پروانه‌ها می‌روند استفاده کنید. مجموعه یاز برای افرادی که به دنبال یک فضای شیک و طبیعی هستند، ایده‌آل است. در حالی که کشتی‌های تفریحی در فاصله دور پهلو می‌گیرند، دی‌جی‌ها آخر هفته‌ها موسیقی پخش می‌کنند. باشگاه ساحلی هیل‌ساید نیز برای خانواده‌هایی که به دنبال تفریح برای کودکان خود هستند، بسیار محبوب است.

شهر باستانی افسوس Ephesus

Ephesus

شهر باستانی افسوس، گوهری پنهان در ترکیه، با قدمتی نه هزار ساله، از دوران‌های مختلف تاریخی همچون یونان، روم، بیزانس و عثمانی، میراثی غنی و باشکوه به جای گذاشته است. این شهر که زمانی میزبان یکی از عجایب هفتگانه جهان، معبد آرتمیس، بود، اکنون تحت حفاظت یونسکو قرار دارد. خیابان‌های ستون‌دار، معابد، آمفی‌تئاتری عظیم، کتابخانه‌ی سل‌سوس با نمای حک شده‌ی باشکوه، و طاق‌های رو به دریای آبی مدیترانه، از جمله جاذبه‌های بی‌نظیر این شهر تاریخی هستند.

منطقه Kaş

کاش، روستایی ساحلی و آرام در ترکیه، با کوچه‌های سنگفرش شده‌اش که به خانه‌های سفیدرنگ با بالکن‌های گل‌آگین منتهی می‌شوند، همچون نقاشی‌ای زیبا به نظر می‌رسد. ساحل کاپوتاش، با شن‌های نرم و آب‌های زلال، مکانی ایده‌آل برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است. در اعماق آب‌های اطراف جزیره ککووا، شهری باستانی زیر آب نهفته است که با ماسک و شناور، می‌توان آن را کشف کرد.

ساحل پاتارا (Patara)

Patara

ساحل پاتارا که بیش از هفت مایل امتداد دارد، طولانی‌ترین و بکرترین ساحل ترکیه است و همچنین یکی از خلوت‌ترین‌ها آن ها به شمار می رود. امواج به یک طرف این نوار عمیق و وسیع از شن‌های روشن برخورد می‌کنند؛ در طرف دیگر تپه‌های شنی، درختان کاج، باتلاق‌ها و تالاب‌ها قرار دارند که اکنون به عنوان یک پارک طبیعی غنی از پرندگان شناخته می‌شوند. بنابراین شما در احاطه‌ی کامل آب و حیات وحش، به ویژه لاک‌پشت‌های دریایی کمیاب و در خطر انقراض هستید. حفاظت از این ساحل بکر بخشی به دلیل وجود همین لاک‌پشت‌ها و بخشی دیگر به خاطر خرابه‌های شهر باستانی پاتارا است که گفته می‌شود به دست پسر آپولو ساخته شده و در پشت ساحل قرار دارد. برای دسترسی به ساحل، از این ویرانه‌ها عبور می‌کنید که شامل آمفی‌تئاتر، ساختمان مجلس (که در دهه ۱۹۹۰ از زیر شن‌ها کشف شد) و بقایای خیابان اصلی با ستون‌های اطراف آن می‌شود. باور بر این است که معبد آپولو همچنان در زیر خاک قرار دارد و هنوز کشف نشده است.

گنبدهای استانبول (The domes of Istanbul)

The domes of Istanbul

در آن سوی شاخ طلایی، مسجد کوچک‌تر و ساده‌تر اورتاکوی، یکی از زیباترین مساجد شهر با سنگ‌مرمر سفید و سنگ‌های تراش‌خورده و موزاییک‌های صورتی قرار گرفته است. این مسجد در کنار آب و در مجاورت پل بسفر قرار دارد و در زمان غروب با نور طلایی و در صبحگاهان هنگامی که صدای اذان در سراسر شهر طنین می‌اندازد، منظره‌ای خیره‌کننده ایجاد می‌کند. برخی از زیباترین مکان‌های استانبول، مساجد آن هستند. شاهکار معماری این شهر، ایاصوفیه، حدود ۱۵۰۰ سال پیش به عنوان کلیسای جامع بیزانسی ساخته شد و سپس توسط عثمانیان به مسجد تبدیل شد.

در دهه ۱۹۳۰ این سازه به موزه تبدیل شد تا این که در تابستان ۲۰۲۰ به دوباره تبدیل به مسجد شد. با این حال، همچنان بازدیدکنندگان برای دعا یا تنها به جهت تحسین در زیر گنبد طلایی بلند آن که نور خورشید از پنجره‌های رنگی‌اش همچون انگشتان خدا نفوذ می‌کند، خوش‌آمدگویی می‌شوند. در کنار آن، مسجد آبی قرار دارد که در دوران عثمانی ساخته شده است. درون آن با کاشی‌های سرامیکی دست‌ساز ایزنیک پوشانده شده و سقفش در سایه‌های مختلف آبی نقاشی شده است؛ این مکان آنقدر زیبا است که حتی پاپ بندیکت نیز نتوانست از آن دور بماند و در بازدید سال ۲۰۰۶ خود از «عنایت الهی» برای وجود آن تشکر کرد. مسجد سلیمانیه که توسط سلیمان باشکوه در قرن شانزدهم ساخته شده، دقیقاً به همین نام است. این مسجد در ارتفاعات تپه سوم استانبول، میان باغ‌ها و ستون‌های مرمری مجلل قرار گرفته و چشم‌اندازی باشکوه از شهر نیز دارد.

روستای گوموشلوک (Gümüşlük)

تا اوایل قرن بیستم، روستاهای ماهیگیری پراکنده در اطراف شبه‌جزیره بودروم تنها از طریق دریا قابل دسترسی بودند، و هنوز هم بهترین راه برای گشت‌وگذار در این مناطق قایق است. در میان تمام این روستاهای ماهیگیری، دل‌انگیزترین آن‌ها گوموشلوک است. رستوران‌های ساده و کلبه‌های چوبی که با چوب‌های شناور ساخته شده‌اند، در امتداد خط ساحلی قرار گرفته‌اند، برخی از آن‌ها حتی در آب‌های کم‌عمق بنا شده‌اند. در اینجا می‌توانید با پاهایی در آب، از مزه‌های لذیذ و ماهی تازه صید شده و کبابی لذت ببرید (شیک‌ترین مکان، رستوران میموزا است). فانوس‌های کدویی که با دست در رنگ‌های درخشان نقاشی شده‌اند، از درختان و سایه‌بان‌ها آویزانند و در روز اشکال هنری زیبا خلق می‌کنند و شب هنگام با روشن شدن، فضایی جادویی پدید می‌آورند. گوموشلوک همچنین بهترین نقطه در بودروم برای تماشای غروب خورشید است.

خلیج Blue Lagoon, Olüdeniz

Blue Lagoon, Olüdeniz

این خلیج با آب‌های فیروزه‌ای و نواری از شن‌های سفید که به دور آن حلقه زده‌اند، چنان زنده و شگفت‌انگیز است که به نماد سواحل فیروزه‌ای ترکیه تبدیل شده است. شن‌های ساحل بلجکیز به آب‌های شفاف و کم‌عمق می‌ریزند و منظره‌هایی چرخان از آبی و سفید خلق می‌کنند که یادآور سواحل مالدیو هستند، در حالی که دماغه‌های سبزپوش جنگلی مانند اژدهایان خفته دورادور آن را در آغوش گرفته‌اند. در آسمان بالای سر، چتربازان معلق در هوا تمام این شکوه و زیبایی را از بالا تماشا می‌کنند.

استخرهای پاموکاله (The pools of Pamukkale)

The pools of Pamukkale

چشمه‌های معدنی که هزاران سال از دامنه تپه‌ها سرازیر شده‌اند، این منظره شگفت‌انگیز را به وجود آورده‌اند – پامو‌کاله به معنای “قلعه پنبه‌ای” – که در دره بیوک مندرس ترکیه واقع شده است. مجموعه‌ای از استخرهای طبیعی با آب‌های سبز روشن، در حوضچه‌های کم‌عمق و به شکل‌های ارگانیک از تراورتن سفید درخشان قرار گرفته‌اند. این استخرها به صورت پلکانی در دامنه کوه جای گرفته‌اند و سرشار از آب‌های معدنی غنی که آن‌ها را شکل داده‌اند و به نظر می‌رسد که به شکل آبشارهای سنگ‌شده و استالاکتیت‌های آهکی، مانند تزئینات کیک عروسی از تپه‌ها آویزان شده و در زمان یخ‌زده‌اند.

این چشم‌انداز اغلب مملو از گردشگران است، اما چیزی که معمولاً نادیده گرفته می‌شود، خرابه‌های شهر آب‌درمانی یونانی-رومی هیراپولیس است که در بالای این مکان و در اطراف چشمه‌های شفابخش ساخته شده است. در اینجا می‌توانید در حمام داغ کلئوپاترا، که گفته می‌شود هدیه‌ای از مارک آنتونی بوده، غوطه‌ور شوید؛ زمانی این استخر زیر معبد رومی آپولو قرار داشت، و اکنون ستون‌های دوریک آن در آب خوابیده‌اند و استخر با گل‌ها احاطه شده است.

منطقه The Fairy Chimneys of Cappadocia

The Fairy Chimneys of Cappadocia

در فلات آناتولی، مناظر شگفت‌انگیز کاپادوکیه مثل دنیایی افسانه‌ای به نظر می‌رسند. صخره‌های به رنگ عسل در طول زمان به شکل‌هایی مانند مناره‌ها، قارچ‌های جادویی و آنچه به نام دودکش‌های پریان معروف است، فرسایش یافته‌اند. از دوران عصر برنز، ساکنان این منطقه خانه‌ها، کلیساها و صومعه‌های غاری را در دل سنگ‌های نرم آتشفشانی تراشیده‌اند – حتی شهرهای زیرزمینی ساخته‌اند. یکی از بهترین تجربه‌ها، سوار شدن بر بالن هوای گرم در طلوع یا غروب خورشید است؛ یا می‌توانید این مناظر را از پشت اسب، دوچرخه، یا از تراس هتل غاری خود در شهر گورمه ببینید. (هتل‌هایی مانند سلطان کیو سوئیتس با پشت‌بام زیبا، هتل موزه‌ای یا کایاکاپی با استخرهای روباز، کاپادوکیه کیو سوئیتس با جذابیت روستایی یا یوناک اولری که شبیه صحنه‌ فیلم است، پیشنهاد می‌شوند). صدها بالن در آسمان شناورند و نور کم‌رنگ خورشید، این سرزمین شگفت‌انگیز را با پرتوی زردآلویی روشن می‌کند، که آن را به یکی از رمانتیک‌ترین نقاط جهان تبدیل می‌کند.

سخن پایانی

ترکیه کشوری با طبیعت بکر و تاریخی غنی است که زیباترین مناطق آن ترکیبی از چشم‌اندازهای طبیعی خیره‌کننده و آثار باستانی برجسته را در خود جای داده‌اند. یکی از این مناطق فوق‌العاده، ساحل پاتارا است که به دلیل وسعت زیاد، زیبایی وحشیانه و حفاظت به واسطه لاک‌پشت‌های نادر، یکی از بکرترین سواحل ترکیه محسوب می‌شود. همچنین گوموشلوک، دهکده‌ای ماهیگیری در شبه‌جزیره بدروم، با رستوران‌های کنار آب و مناظر غروب آفتاب، جایی دل‌انگیز برای آرامش و لذت بردن از غذای دریایی تازه است.

پست بعد
پست قبل

مقالات مرتبط

پست‌ها و مقالات مرتبط با این پست را می‌توانید از اینجا پیدا کنید
مطالب بیشتر
روش‌های کسب سود دلاری با خرید ملک در ترکیه ترکیه

روش‌های کسب سود دلاری با خرید ملک در ترکیه

در سال های اخیر شمار خریداران ملک در ترکیه رو...

ترکیه | 27 مرداد 1403

پروژه وادی استانبول  ترکیه

پروژه وادی استانبول 

پروژه وادی استانبول در بخش اروپایی استانبول و در منطقه...

ترکیه | 18 مهر 1403

10 تجربه برتر در قبرس که نباید از دست بدهید قبرس

10 تجربه برتر در قبرس که نباید از دست بدهید

قبرس، گنجینه‌ای پنهان در قلب مدیترانه است که با تلفیقی...

قبرس | 15 مهر 1403

منطقه اسن تپه قبرس شمالی قبرس

منطقه اسن تپه قبرس شمالی

اسن تپه یکی از مقاصد جذاب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی...

قبرس | 14 مهر 1403

دریافت وقت مشاوره